• گروه تخصصی فرش اسلیمی
  • Eslimi Carpet Group
  • مزایای فرش های قواره بزرگ و یکپارچه

    در اینجا به طور خلاصه به بیان مزایای استفاده از فرشهای سفارشی سایز بزرگ ، متراژ بالا و بزرگپارچه می پردازیم و البته توضیحات مفصل تر و جامع تر را در ادامه همین متن خواهیم داشت .

    مزایای فرش قواره بزرگ و یکپارچه ماشینی

    در اینجا به طور خلاصه به بیان مزایای استفاده از فرشهای سفارشی سایز بزرگ ، متراژ بالا و بزرگپارچه می پردازیم و البته توضیحات مفصل تر و جامع تر را در ادامه همین متن خواهیم داشت .

    ۱ . زیبایی دو چندان همراه با نمایش عظمت فرش در دکوراسیون و معماری داخلی منازل مسکونی ، ساختمان و سالنهای بزرگ ، هتل ، کاخ ، مسجد و … به عنوان کالایی اساسی ، ارزشمند ، لوکس و لاکچری

    ۲ . یک دست بودن و پوشیدگی بیشتر سطح مکان برای تردد و چیدمانی راحت ‌تر

    ۳ . عدم لغزش ، جابجایی و ایجاد چروک در فرش و در نتیجه افزایش طول عمر مفید فرش

    ۴ . امکان سفارش و دسترسی راحت و آسان به طرح ، نقشه ، سایز ، رنگ و شکل فرش دلخواه و مورد نظر در بالاترین ظرافت‌های موجود و در کوتاه ترین زمان ممکن

    ۵ . قیمت بسیار مناسب با توجه به تنوع بالا در جنس نخ خاب شامل : آکرولیک ، پلی استر ، پشم طبیعی ، ویسکوز ، بامبو ، پلی پروپیلن و …

    ۶ . امکان درخواست حضور سریع کارشناسان مشاور و متخصص فرش اسلیمی در محل مورد نظر مشتری جهت ارائه مشاوره و راهنمایی های لازم در صورت نیاز

    ۷ . تغییر و تعویض آسان فرش و یا حتی مرمت و رفوگری در زمان بروز آسیب دیدگی های احتمالی

    ۸ . شستشو و نظافت راحت ، سریع و مناسب در محل بدون هیچگونه عملیات جابجایی

    ۹ . عدم پوسیدگی، بید خوردگی و سایش

    ۱۰ . دارا بودن ضمانت و گارانتی در مورد طول عمر مفید فرش و حفظ استحکام و سلامت لازم در نواحی اتصال یافته

    از ویژگیهای ممتاز یکپارچه بودن فرش بزرگپارچه و سایز بزرگ یک تیکه در اماکن عمومی و پرترددی چون مساجد ، حسنیه ها ، لابی هتل ، راهرو و اتاقهای هتل ، تالار و سالن اجتماعات بزرگ ، سالنهای پذیرایی ، جلسات و اماکن لوکس و لاکچری ، کاخها و …  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

    ۱- راحتی و داشتن احساس خوب و نرمی مضاعف در موقع تردد و نشستن های مداوم و طولانی بر روی این فرش ها ، علی الخصوص برای افراد مسن دارای مشکلات درد زانو و پا که به دلیل استفاده از لایه آندرلای (فوم فرش) در زیر سطح یکپارچه فرش کاملا محسوس و موثر می باشد . این لایه نیز مناسبترین عایق در برابر رطوبت ، حرارت و برودت های مازاد در مکان محسوب شده و عاملی برای افزایش نرمی و ضخامت دهی بیشتر به فرشهایی با ظرافت بافت در شانه و تراکم های بالاتر محسوب می‌گردد .

    ۲- به واسطه پوشش یکدست ، یک تکه و همه جانبه کف مکان توسط فرش یکپارچه و بزرگ سایز مذکور حتی درگوشه ها ، اطراف و مابین ستونها ، قسمتهای قناس و فرورفته مکان ، عملیات نظافت با جارو برقی و یا حتی جارو دستی به صورتی فوق العاده سریعتر و راحتر انجام می گیرد . در این حالت سطح فرش فاقد هرگونه فاصله ، شیار و محلی برای تجمع آشغال و ذرات ریز مازاد در مکان خواهد بود .

    ۳- در این روش طول عمر استفاده از فرش بسیار زیاد خواهد بود و در این مدت به هیچ عنوان فرش از محل نصب و قرارگیری خود نه جابجا شده و نه صدمه ای خواهد دید .

    این موضوع را می توان از عملکرد و نتیجه اولین ابتکارات این گروه در اوایل دهه هشتاد هجری شمسی تاکنون در پروژه های انجام شده مورد بررسی و بازدید قرار داد .

    ۴- شستشو و طهارت تمیز و مرتب فرشهای یکپارچه و بزرگپاچه طراحی ، ساخت و نصب شده توسط شرکت فرش اسلیمی با رعایت اصول اسلامی ، همگی در مکان و بدون هیچگونه جابجایی و جدا نمودن فرش از محل نصب انجام خواهد پذیرفت .

    این اقدام با بهره گیری از ماشین آلات مجهز و پیشرفته تنظیف متصل به آب کر و دارای مکنده قوی آب کثیف و به صورت درجا در محل به نحوی که پس از طی چند ساعتی کوتاه از این اقدام ، فرش عاری از هرگونه لکه ، غبار ، چرک و کاملا خشک و قابل استفاده خواهد بود ، صورت می گیرد .

    نکته قابل توجه اینکه برای ساختمانهای مورد نظر ضمن دریافت مشاوره های تخصصی با تیم کارشناسان فنی فرش اسلیمی ، تهیه و خرید دستگاه شستشو مناسب ، اقدامی موثر بوده تا در زمانهای ضروری و لازم بتوان به نحوی سریع ، آسان و با رعایت اصول نظافت و ضد عفونی لازم ، شستشوی مکان را بدون حضور تیم تنظیف پیمانکار انجام داد .

    ۵- جنس نخ بکار رفته در فرشهای بزرگپارچه و یکپارچه فرش اسلیمی ، صددرصد مرغوب و درجه یک بوده که در برابر رطوبت ، نور آفتاب ، حرارت غیر مستقیم و شستشو هیچگونه پوسیدگی ، بید خوردگی ، پرزدهی خارج از عرف ، رنگ پریدگی و سایش نداشته و در برابر پاخوردن و فشارهای سطحی دارای مقاومت بالا بوده و تحت هیچ شرایطی از عمر مفید آن کسر نخواهد شد . مگر تنها به واسطه عامل آتشسوزی که آن هم اگر به صورت موضعی و محدود باشد با مشاوره و پشتیبانی تیم فنی گروه تخصصی فرش اسلیمی قابل رفوگری و ترمیم می باشد .

    ۶- انتخاب شانه (به تعداد گره در یک متر عرض فرش ماشینی ، شانه گویند) بر اساس میزان سرمایه گذاری سفارش دهنده و با در نظر گرفتن ویژگی مهم ظرافت و وضوح ، زیبایی نقوش و رنگها که در شانه های بالاتر مانند 1000 و 1200 شانه نسبت به 500 و 700 شانه ، این زیبایی و وضوح بیشتر است ، صورت می پذیرد . موضوع عملکرد و عمر مفید فرش یکپارچه به طور مثال صددرصد اکرولیک مرغوب در بین همه شانه های مختلف اشاره شده به غیر از عامل مهم زیبایی و ظرافت تقریبا یکسان خواهد بود .

    لطفا دیدگاه خود را بنویسید