• گروه تخصصی فرش اسلیمی
  • Eslimi Carpet Group
  • مزایای فرش های پشمی ماشینی گروه تخصصی فرش اسلیمی

    فرش ایرانی دارای شهرت خاصی در سطح جهان می باشد. پشم طبیعی و خالص گوسفندان ایرانی بهترین و مرغوبترین مواد اولیه لازم برای بافت فرشهای دستبافت و نفیس ایرانی می باشد .

    مزایای فرش های پشمی و ارگانیک تولید شده توسط گروه تخصصی فرش اسلیمی

    فرش ایرانی با قدمت چندین هزار ساله دارای شهرت و معروفیت خاصی در سطح جهان می باشد . پشم طبیعی و خالص گوسفندان ایرانی که در بهترین مراتع ، جنگلها و بیابانهای سرزمین پهناور کشور زیبای ایران پرورش یافته اند ، بهترین و مرغوبترین مواد اولیه لازم برای بافت و تولید فرشهای دستبافت و نفیس ایرانی می باشد .

    نخ پشم استفاده شده در تولیدات فرشهای پشمی شرکت اسلیمی به دلیل داشتن بالاترین درجه جذب رطوبت از محیط می تواند در تابستان گرم و سوزان مناطقی از جمله کشور های حاشیه خلیج فارس ، باعث ایجاد خنکی و طراوت دلنشینی درکفپوش زیرپای انسان باشد . در نقطه مقابل آن به دلیل ساختار خاص الیاف بکار رفته در نخ بافت فرشهای پشمی ، در زمستانهای سرد تعدادی از کشور های جهان ، شاهد ایجاد گرمی و لطافت وصف نشدنی اینگونه فرشها هستیم .

    این خاصیت درمورد لباس ، جوراب ، پارچه و سایر منسوجات تولید شده از پشم مصداق دارد . الیاف طبیعی پشم دارای ویژگی ارزشمند بهداشتی و درمانی ضد آلرژی تنفسی و حساسیتهای پوستی ، ضد باکتریال و میکروبی می باشند .

    فرشهای پشمی در اماکنی چون مساجد که در آنها رفت و آمد زیاد انجام می شود می تواند بوی بد پا را نیز در خود جذب و از بین برده و هوای مطبوع و سالمی را در محیط داخلی منتشر نماید .

    یکی از استاندارد های جهانی مهم و تاکید شده درباره جنس فرش ، موکت و کفپوش به کار رفته در هتلهای معتبر دنیا ، استفاده از جنس پشم طبیعی گوسفند در آنها می باشد .

    این موضوع به دلیل خاصیت بی نظیر دیرسوز یا کندسوز بودن نخهای پشم در مقابل شعله آتش بسیار دارای اهمیت است . در حوادث آتش سوزی کوچک و یا بزرگ ، این ویژگی خدادادی و طبیعی الیاف پشم از سرعت و پیشرفت آتش و بروز خسارات فراوان به سایر قسمتها جلوگیری خواهد نمود .

    پشم طبیعی در موقع آتش گرفتن به هیچ وجه شعله ور نمی شود بلکه سریع خاموش شده و تبدیل به خاکستر سیاه و پودر می شود . گاز ناشی از سوختن آن در مقایسه با الیاف مصنوعی مانند آکرولیک ، پلی پروپلین (p.p) و پلی استر تولید شده از مواد پتروشیمی و شیمیایی ، اصلا کشنده و خطرناک نیست .

    نخهای پشمی استفاده شده درفرشهای پشمی گروه تخصصی فرش اسلیمی هرگز در اثر پا خوردن و تردد بر روی آنها حالت تخت و نمدی به خود نخواهد گرفت .

    این ویژگی فیزیکی وقتی با رنگ های بی نظیر ارگانیک و غیر شیمیایی ترکیب شوند حاصل آن فرشی بی نظیر و خاص خواهد شد به نام دستاباف ایرانی .

    در رنگرزی نخهای پشم مورد استفاده در فرشهای پشمی اسلیمی به دو شیوه رنگرزی با مواد رنگزای مصنوعی و رنگدانه های صد درصد گیاهی و طبیعی استفاده می گردد .

    رنگدانه های طبیعی کاملا زنده ، سالم ، پایدار و سازگار با محیط زیست می باشند که از برگ ، ریشه ، ساقه ، گل ، پوسته و هسته بعضی از میوه ها و گیاهان خاص مناطق مختلف سرزمین ایران تهیه می‌شوند .

    به طور مثال از رنگدانه های گیاهی مثل ریشه گیاه روناس برای تهیه انواعی از رنگهای خانواده قرمز و صورتی استفاده می شود . پوست گردو برای رنگهایی از خانواده قهوه ای ، کرمی و نسکافه ای بکار برده می شود . گیاه اسپرک جهت تهیه رنگهای زرد و طلایی و ماده گیاهی نیل برای تهیه انواعی از آبی و سرمه ای می باشد . به همین ترتیب سایر رنگدانه هایی که همگی در داخل ایران کشت و فرآوری می گردد و جهت پدیدار نمودن طیف وسیعی از رنگهای الوان و بی نظیر در فرش مناسب هستند از عوامل اصلی شهرت ، اعتبار و برتری فرش ایرانی در سراسر جهان می باشد .

    از خواص ویژه فرشهای صد در صد پشم طبیعی و خالص گوسفند که با شیوه رنگرزی خاص گیاهی تهیه و تولید شده اند می توان به ارگانیک بودن و کاملاً بی ضرر بودن آنها اشاره کرد .

    خامه ها و نخهای بکار رفته در فرشهای گیاهی ، کاملاً در مقابل نور آفتاب ، شستشو و سایش مقاوم بوده و به استناد ضرب المثل معروف و کهن ایرانیان که می گویند (( قالی کرمان هرچه پا بخورد شفافتر و زیباتر می شود )) عمل می کند .

    مواد اولیه پشم مورد مصرف در فرش های تولید شده در گروه صنعتی تجاری اسلیمی همگی از پشم طبیعی گوسفندان اصیل ایرانی بوده که همه ساله در ایام بهار و ابتدای پائیز که بهترین زمان برای برداشت و چیدن پشم از بدن گوسفندان می باشد تهیه ، شستشو ، ریسندگی و رنگرزی می شود .

    شرکت اسلیمی در زمینه طراحی و ساخت فرشهای سفارشی خاص ، بزرگ و یکپارچه مطابق با سلیقه ، نوع دکوراسیون داخلی ، اندازه ، شکل و رنگ مطلوب و مورد نظر مشتریان خود با بالاترین کیفیت ، دارای پیشینه ای طولانی و تجربه ای بسیار در ایران و سراسر جهان است که تاکنون توانسته است پروژه هایی عظیم و فاخر در موضوع فرش مساجد ، اماکن و منازل مسکونی لوکس و لاکچری ، هتلها ، قصر ، کاخ ، مجالس ، دیوانیه و سالنهای بزرگ پذیرایی و کنفرانس اداری دولتی ، عمومی و … را در رزومه درخشان خود ثبت نماید .

    مهندسین معمار ، متخصصین دکوراسیون و دیزاین داخلی ، طراحان و تمامی هنرمندان مبتکر ، هئیت امنای مساجد و اماکن مذهبی و اشخاصی که به دنبال ایجاد تفاوت ، زیبایی و طراحی خاص فرش در مکان خویش می باشند ، ارزشمند است با سوابق و توانمندی های این تیم متخصص که متشکل از هنرمندان طراح فرش و رنگ ، مهندسین با تجربه در تولید و کنترل کیفیت ، استاد کاران حرفه ای در نصب و جانمایی فرش می باشند و با بهره گیری از مجهزترین و بالاترین علوم فنی ، صنعتی و هنری فرش ، مشغول به ارائه خدمات ویژه هستند ، آشنایی پیدا کنند و در مورد نیاز و خواسته های خاص خود از مشاورین مجرب و کارشناسان خبره ما راهنمایی و کمکهای لازم را در خواست نمایند .

    متخصصین ما در کوتاهترین زمان ممکن و با شنیدن و بررسی نیاز و سلیقه مشتری اقدام به محاسبه ، طراحی و تهیه پیش طرح جهت اخذ تائیدیه از آنها می نمایند .

    این موضوع با نهایت تلاش در رعایت حقوق مشتریان منجر به خلق فرشی فاخر ، نفیس و بسیار زیبا جهت استفاده ، احساس رضایت و خوشایندی آنان می گردد .

    اینگونه بود که گروه تخصصی فرش اسلیمی تصمیم گرفت علاوه بر گسترش خدمات و تولیدات خود در ایران و نقاطی دیگر از کشورهای دنیا چون اروپا ، آمریکا ، کانادا ،آسیای شرقی و … دامنه فعالیت تجاری و صادراتی خود در کشور زیبای عمان با مردمانی هنرشناس که با فرهنگ غنی خود دوستدار آثار و تولیدات ایرانی نیز هستند ، گسترش دهد و با تأسیس فروشگاه و دفاتر فروش متعدد در این کشور در صدد پوشش بیشتر خدمات خود برآید .

    دفتر و مجموعه نمایشگاهی علاالدین اسلیمی به تازگی و در سال ۲۰۲۰  کلکسیونی جدید و با طرح های جدید و ترکیبی از کلاسیک و مدرن را جهت بازارهای جهانی تولید کرده که عمان اولین مقصد عرضه بین المللی این گونه فرشها در جهان می باشد . لازم بذکر است این گالری جدید با همکاری مشترک برند معتبر فرش علاالدین با فرش اسلیمی در مجتمع واتر فرانت شهر مسقط آماده برای بازدید عموم مردم ، مشتریان عزیز و خاص پسند می باشد  .

    تنوع رنگ و طرح ، ارزشهای بصری و همچنین قیمت فوق العاده این گونه فرشها بسیار مورد استقبال خریداران عمانی قرار گرفته است .

    Address : first floor, Water-front, Al Shatti Beach, Muscat, Oman

    لطفا دیدگاه خود را بنویسید